Distribuie prietenilor:

7 practici mintale care te vor ajuta la gestionarea eficientă a timpului (Foto)

7 practici mintale care te vor ajuta la gestionarea eficientă a timpului (Foto)
Distribuie prietenilor:

Ideea de management al timpului este tot mai des abordată și fiecare încearcă să găsească o cale de a lupta cu lipsa timpului. Rețelele sociale, mulțimea de evenimente din societate în care ne pierdem, toate acestea fac să nu avem timp niciodată pentru lucrurile cu adevărat esențiale din viața noastră.

Iată care sunt câteva tehnici mintale care te vor ajuta să gestionezi eficient timpul:

1. Stabiliţi-vă obiectivele zilnic

În fiecare dimineaţă, stabiliţi-vă pe loc obiectivele pe ziua respectivă. Ce sarcini doriţi să realizaţi? Ce activităţi vreţi să faceţi? Este important să reţineţi că obiectivele zilnice nu trebuie neapărat să fie legate de muncă. Poate că scopul tău este să-ţi petreci timpul cu familia sau să te bucuri de o zi în parc. Apoi, timp de câteva minute, meditează la sarcinile pe care le-ai încheiat. Acest sentiment de împlinire îţi va reînnoi motivaţia de a-ţi îndeplini sarcinile fără a le mai amâna.

2. Evitaţi amânarea sarcinilor  

Noi, ca oameni, avem această tendinţă nefericită de a consuma mai multă energie îngrijorându-ne cu privire la sarcinile pe care trebuie să le facem decât să le săvârşim. Când renunţi la sarcini, vei fi întotdeauna cu gândul la ele. Este dificil să te bucuri de timpul liber când te gândeşti întotdeauna în mod conştient sau subconştient la munca pe care o neglijezi. De aceea, este bine să îndeplineşti acele sarcini pe măsură ce apar, pentru a evita stresul sau consumarea inutilă a energiei.

  3. Stabiliţi termene limită   

Puţine lucruri sunt mai motivante decât un deadline. Unele sarcini care ţi se vor da în mod inerent vor veni cu un termen limită, dar pentru sarcinile care nu impun acest lucru, vei avea numai de câştigat dacă îţi vei impune singur unul. Termenele vă pot motiva chiar şi atunci când nu aveţi dorinţa de a finaliza sarcina. Este important, totuşi, atunci când stabiliţi termenele limită pentru sine, să le şi respectaţi.

4. Întocmiţi o listă cu sarcinile obligatorii  

Unul dintre cele mai bune instrumente de gestionare a timpului pe care le puteţi utiliza este o listă de sarcini. Aceasta vă oferă o modalitate vizibilă şi tangibilă de a vedea cât de multe aveţi de făcut şi de a urmări lucrurile pe care le-aţi făcut deja. Ca un bonus suplimentar, finalizarea unei sarcini din propria listă poate însemna o recompensă simplă şi motivantă.

5. Încetaţi să realizaţi mai multe sarcini simultan  

Există o mulţime de oameni care se simt ca şi cum ar fi foarte buni la multitasking, dar foarte puţini dintre noi sunt de fapt. Studiile au arătat că suntem aproape întotdeauna mai puţin productivi atunci când încercăm să realizăm simultan mai multe sarcini. Învăţând să prioritizaţi sarcinile, veţi termina mult mai multe dintre acestea. De fapt, nu numai că suntem mai puţin productivi când facem multitasking, ci creşte şi riscul de a le fi realizat greşit, deoarece este mai dificil şi mai stresant decât concentrarea eforturilor pe o singură sarcină. În loc să încercaţi să faceţi mai multe în acelaşi timp, concentraţi-vă toată atenţia asupra acelei singure sarcini până când aceasta este completă.

6. Răsplătiţi-vă

Când îndepliniţi o sarcină, răsplătiţi-vă! Asta nu înseamnă că trebuie să sărbătoriţi cu fast de fiecare dată când îndepliniţi ceva de pe lista respectivă. Pentru mulţi, recompensa pentru finalizarea unei sarcini este ceva la fel de simplu ca atunci când mergeţi afară pentru a lua o gură de aer proaspăt sau pentru a vă servi cu o cutie de suc din frigider. Doar asiguraţi-vă că orice recompensă pe care v-aţi acorda-o e sănătoasă şi nu vă ocupă prea mult din timpul acordat. De exemplu, consumarea unei cutii de gogoşi de fiecare dată când terminaţi o sarcină nu este probabil o idee prea bună. Amintiţi-vă că recompensele mici pot avea un efect mare.

7. Relaxaţi-vă

Dacă sunteţi ca majoritatea dintre noi, indiferent cât de mult munciţi, vor exista întotdeauna sarcini la care încă aţi putea lucra. Uneori, acest sentiment de a nu fi niciodată obosit poate fi copleşitor şi puteţi încerca să compensaţi acest lucru prin a munci şi mai mult, şi mai greu. Va veni un moment în care te vei simţi copleşit. Din acel moment, indiferent cât de tare încerci, munca pe care o faci nu va avea aceeaşi calitate ca înainte şi probabil că va dura şi mai mult până veţi reuşi să finalizaţi tot ce v-aţi propus.    Este important să ştiţi când să faceţi un pas înapoi şi să vă relaxaţi. De exemplu, vă puteţi răsplăti cu perioade scurte de relaxare.    Urmând aceste tehnici pentru a vă îmbunătăţi gestionarea timpului, veţi putea să realizaţi mult mai rapid şi mai uşor sarcini decât aţi crezut vreodată că este posibil.

Sursa foto: linkedin.com
Sursa 

ULTIMELE