Distribuie prietenilor:

Cireșele și sănătatea noastră: 6 beneficii surprinzătoare ale cireșelor pentru organism (Detalii)

Cireșele și sănătatea noastră: 6 beneficii surprinzătoare ale cireșelor pentru organism (Detalii)
Distribuie prietenilor:

Cireșele, în mod particular cele dulci, sunt un aliment foarte dens din punct de vedere nutrițional. Roșul lor aprins și gustul aromat și savuros ascund o bogăție nutrițională unică. Cireșele sunt bogate în fibre, potasiu și vitamina C, carotenoide, melantonină și multe alte elemente benefice organismului.

cherries-fruits-sweet-cherry-cherry-jam-162900

Noi considerăm cireșele o plăcere nemaipomenită a verii, ne amintesc de copilărie și sunt un desert delicios sau componente savuroase ale cocktailurilor de vară. Cireșele sunt însă nemaipomenite pentru sănătatea noastră. Vom explora prin intermediul acestui articol, beneficiile mai puțin știute ale cireșelor pentru sănătatea noastră.

Există două tipuri mai cunoscute de cireșe: cireșele dulci, pe care este bine să le consumăm mai ales crude și cireșele amare care sunt folosite pentru tarte și alte prăjituri. Cireșele pot fi consumate și sub formă lichidă, ca fresh sau suc.

1. Cireșele sunt antioxidante
Cireșele conțin antioxidanți puternici ca antocianină și cianidină care au menirea de a proteja organismul în fața efectelor oxidante.

2. Cireșele reduc inflamația și riscul de gută
Un studiu asupra a 600 de oameni cu gută, cei care au consumat o jumătate de cupă de cireșe pe zi, adică echivalentul a 10-12 cireșe, și-au scăzut cu 35% riscul de a suferi de un nou atac de gută. Cei care au servit porții mai mari, și-au scăzut acest risc cu 50%.

3. Cireșele ajută la reglarea somnului
Cireșele conțin melatonină, un antioxidat puternic și un radical liber care influențează calmarea organismului; melatonina reduce inflamația din organism și astfel, aceasta are un rol esențial pentru regenerarea corpului și somnului.

pexels-photo-24713

4. Consumul de cireșe ajută sănătații inimii
Un component care se găsește în cireșe activează proliferatorul peroxizomului (PPAR). PPAR pot fi activați de anumiți acizi grași naturali și de diferiți compuși sintetici, denumiți proliferatori ai peroxizomului (peroxisome proliferators). Acești receptori joacă un rol important în diferențierea adipocitelor și reglează genele implicate în metabolismul lipidic și sensibilitatea la insulină. La om, PPAR se găsesc la nivelul țesuturilor țintă pentru acțiunea insulinei, cum ar fi țesutul adipos, mușchii striați și ficatul.

5. Consumul de cireșe ajută în dietele de slăbire
Datorită bogăției lor minerale și vitaminelor pe care le conțin, cireșele pot fi consumate nu doar ca desert ci ca o gustare serioasă, mult mai sănătoasă. Zahărul și nutrienții pe care cireșele le conțin sunt suficiente pentru a anula senzația de foame pentru un timp mai îndelungat. Iată de ce, cireșele sunt bune în curele de slăbire.

6. Cireșele reduc durerea musculară după efortul fizic
Atleții care au consumat suc de cireșe înainte de un efort mai îndelungat, s-au confruntat cu mai puțină „febră musculară”, a arătat un studiu recent. Punem acest lucru tot pe seama proprietăților anti-inflamatorii și antioxidante a cireșelor.

cirese-702x336