Distribuie prietenilor:

Recomandările nutriționiștilor în perioada sărbătorilor: alimentele care nu trebuie să lipsească de pe masă (Foto)

Recomandările nutriționiștilor în perioada sărbătorilor: alimentele care nu trebuie să lipsească de pe masă (Foto)
Distribuie prietenilor:

Tensiunea arterială, problemele cu tiroida sau cu inima sunt doar câteva din consecinţele care îi ţin pe români departe de multe din preparatele tradiţionale de Crăciun. Pentru a se bucura de bucate gustoase, dar care să nu le pună viaţa în pericol, nutriţioniştii fac câteva recomandări.

Crăciunul este cel mai frumos moment pentru a ne bucura alături de cei dragi, iar pentru mulţi acest lucru include organizarea de mese festive care conţin bucate din belşug“, este de părere Kevin Whelan, şeful departamentului de ştiinţe nutriţionale din Londra, citat de Daily Mail. Deşi cei mai mulţi nutriţionişti vă recomandă să excludeţi cât mai multe alimente, am putea vedea şi categoria care aduce numeroase beneficii sănătăţii:

FoodStory

Prăjiturile din nuci scad riscul de atac de cord

Prăjiturile din nuci sunt una din alegerile importante ale veganilor şi vegetarienilor pentru cina de Crăciun. Consumul nucilor de două ori pe săptămână poate reduce riscul bolilor de inimă cu aproape un sfert, au sugerat cercetătorii. În mod surprinzător, profesorii de la Universitatea Harvard au afirmat că nu există nicio dovadă că nucile favorizează creşterea în greutate.

Varza de Bruxelles reduce riscul de cancer

Varza de Bruxelles ar putea să nu fie chiar pe gustul tuturor, dar are numeroase efecte benefice asupra sănătăţii, inclusiv reducerea riscului de cancer şi modificarea microbiomei intestinale, spun nutriţioniştii. Aceasta conţine un compus, cunoscut sub numele de sulforaphane, care stopează dezvoltarea celulelor responsabile de apariţia cancerului.

 

Mandarinele conţin vitamina A, C şi fibre

Citricele gustoase şi răcoritoare conţin numeroşi compuşi nutritivi, printre care vitamina C, vitamina A, folat, fibre şi potasiu. Cercetările au descoperit că mandarinele nu numai că ajută la prevenirea obezităţii, dar şi oferă protecţie împotriva diabetului de tip 2 şi chiar aterosclerozei, boala care stă la baza majorităţii atacurilor de inimă şi a accidentelor vasculare cerebrale.

Carnea de curcan, benefică sănătăţii inimii

Carnea de curcan este una dintre cele mai bune surse de proteine, dacă alegem să consumăm carne de sărbători. ​Aceasta conţine mai puţine grăsimi decât carnea de porc şi mult mai puţină sare decât toba, cârnaţii sau alte preparate des întâlnite pe platourile pregătite de sărbători. De asemenea, oferă mai mult de 10 substanţe nutritive esenţiale, inclusiv seleniul – care stimulează sănătatea inimii – şi iodul, care este esenţial în sinteza hormonilor tiroidieni.

Sursa

zvr
Cum ți s-a părut articolul?

ULTIMELE

zvr
Cum ți s-a părut articolul?