Distribuie prietenilor:

Retrospectiva „Moldova Fashion Days 2018”: 30 de designeri locali, 560 de ținute și un public numeros (Foto)

Retrospectiva „Moldova Fashion Days 2018”: 30 de designeri locali, 560 de ținute și un public numeros (Foto)
Distribuie prietenilor:

Industria textilă din Republica Moldova face pași tot mai hotărâți pe tărâmul fashion-ului mondial! A demonstrat-o cel mai grandios show de modă din țară – „Moldova Fashion Days 2018”, desfășurat în weekendul trecut. 560 de ținute, create de 30 de designeri locali, au pus în lumina reflectoarelor tendințele în materie de modă pentru sezonul „primăvară-vară” 2018. Evenimentul, ajuns la cea de-a 13 ediție, a fost organizat sub egida APIUS (Asociația Patronală din Industria Ușoară) și susținut de partenerii strategicii USAID, Guvernului Suediei, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova și Organizația de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO).

 

Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate din Moldova: Cu fiecare ediție, încercăm să aducem show-ul la nivelul celor, care au loc în capitalele mondiale ale modei. Mă refer aici la infrastructură, la amenajarea podiumului, la instalațiile de iluminat, care să pună în valoare produsele, reunite sub brandul „DININIMĂ”. Din punctul de vedere al calității și al actualității, designerii moldoveni au demonstrat nu o dată că pot concura lejer cu creatorii de modă din străinătate. Evenimentul „Moldova Fashion Days” are drept scop să familiarizeze consumatorii moldoveni cu oferta de pe piața de fashion locală, să-i transforme în clienți fideli ai brandurilor autohtone.

În cele două zile de catwalk, peste 500 spectatori au admirat cele mai recente colecții ale brandurilor vestimentare autohtone și și-au înoit garderoba cu piesele vestimentare, pe care le-au „ochit” pe podium. Cele 35 de defileuri au fost ordonate în 4 blocuri: KIDS, INDUSTRIAL, DESIGNER și EVENING.  În acest an, MFD s-a aliniat tendințelor internaționale, fiecare colecție fiind alcătuită din 16 combinații de piese vestimentare, încălțăminte și accesorii. Reîntoarcerea la feminitate este laitmotivul noului sezon, așa că ținutele au debordat de finețe, eleganță și grațiozitate, fie vorba de rochii în stil retro, fuste cu motive florale vintage sau costume masculine. „Prospețime” colecțiilor au oferit culorile din paleta brun-turcoaz, cu aluzie fină la gamele mov-violete, declarate în vogă în acest an de către Institutul Pantone. În aceeași cheie au fost concepute și colecțiile pentru copii ale brandurilor VIVI ART BOUTIQUE, COCSINELLE, CREME BRULEE, ZORILEși LIA FIA, acestea fiind inspirate din natură și din tot ceea, ce înseamnă „puritate”.

Dincolo de prezența titanilor industriei – IONEL, TRICON, MY REVIVAL, ARABADJI, SEKANA, VITALIE BURLACU, PREMIERA DONA, VASCONI, GEORGETTE, O BLANC, ALINA BRADU – și a brandurilor autohtone consacrate – KATEA GRI, L. STOROJUC, JULIA ALLERT, COCSINELLE, PARUBINA,  EHO, MOVE, LOCONIC, MALLENA, INTERCENTRU LUX – cea de-a XIII-a ediție a evenimentului a fost marcată de debutul a trei nume noi: NICOLE STORM, GAMI DRESS și KASANDRUȚA, care au adus un suflu nou într-un domeniu atât de dinamic, cum este moda. Cele 2 colecții de rochi de mireasă, create de brandurile DOUĂ INIMI și FORTUNA SISTERS, au impresionat publicul prin rafinament și inocență.

Ediția s-a remarcat prin prezența Valentinei Vidrașcu,  creator de modă ce valorifică portul național românesc și simbolurile acestuia. Designerul își desfășoară activitatea de creație atât in Moldova cât și România. Brandul  Valentina Vidrașcu este fondat de 17 ani. În toate colecțiile create pâna acum, designerul este consecvent valorificării portului popular. Creația Valentina Vidrașcu ce se recunoaște cu certitudine din mulțimea altor designerii, prin semnătura sa specială, imbinând într-un mod spectaculos și armonios stofe naturale, în special matase și catifea, in, bumbac.  Dantela este elementul prezent în orice colecție ce identifică piesele Valentina Vidrașcu.

Invitat special al editiei a fost Lorina Balteanu, locuiește și crează la Paris, atelierele de producere fiind în Republica Moldova.  Lorina a înființat o școală de tehnici manuale, instruind zeci de femei din țară, ideea primordială fiind de a antrena femeia din sat în câmpul muncii, contribuind la crearea unor piese unicate. Brandul există de 12 ani, specializat în crearea de bijuterie și accesorii. Însă de 2 ani de zile s-a extins în genți și ținute vestimentare. Lorina Balteanu lucreaza în tehnica franțuzeazscă numită tehnica frivolite, fiind adaptata la concept modern. Brandul este recunoscut la Paris, New York si Tokio, fiind present în peste 20 de tari. Lorina Balteanu însoțește diferite expoziții din cele mai renumite muzee ale lumii, creând piese unicate pentru aceste evenimente.

Daniela Fortuna, designer „Fortuna Sisters”: „Am participat pentru prima dată la Moldova Fashion Days și am avut parte de emoții de nedescris. A fost un pas important pentru noi, cei care suntem la început de cale, pentru că aici ne putem prezenta ideile, viziunile și filosofia brand-ului. Este o oportunitate frumoasă de a demonstra ce putem și de a ne inspira din creațiile altor colegi.”

Olga Parubina, designer „Parubina”: „Moldova Fashion Days este un eveniment important pentru fiecare brand. Pentru că anume aici vedem care sunt plusurile și minusurile muncii noastre. Or, ceea ce se întâmplă astăzi este un fel de examen final la ceea, ce s-a reușit până acum. Deși am participat pentru prima dată, m-am simțit foarte bine, ca acasă. Pentru acest lucru le mulțumesc organizatorilor.”

Participanții la „Moldova Fashion Days 2018” au avut șansa să se promoveze nu doar în ochii publicului autohton, dar și ai potențialilor cumpărători de peste hotare. 3 invitați speciali de la Strasbourg Fashion Week,  vor mediatiza MFD pe canalele externe. De altfel, organizatorii evenimentului și-au dorit un impact de durată și asupra consumatorilor locali. Astfel, în cadrul ediției curente „Moldova Fashion Days” a fost lansat un instrument nou de promovare a producătorilor din industria textilă din țară: #DIGITALAMBASSADOR #DININIMA. 31 de persoane publice, printre care interpreți, fashion bloggeri, prezentatori tv, dar și internauți cu un număr mare de urmăritori pe platformele virtuale, au fost selectați să reprezinte brandurile autohtone pe rețelele de socializare, pe durata lui 2018.

Ludmila Storojuc, designer „L Storojuc”: „În acest an am venit cu o colecție fină, romantică, în culori pastelate, iar articolele vestimentare pot fi combinate între ele. Îmi este foarte plăcut să mă implic și să particip la un asemenea eveniment. Mai ales că în acest an implementarea ideei de #DIGITALAMBASSADOR #DININIMA va propulsa acest aveniment către alte grupuri-țintă, la care noi nu avem cum să ajungem altfel. Ambasadorii #DININIMA au mii de followeri și o audiență diversă. Prin urmare, ne vor cunoaște și mai mulți oameni, iar brandurile autohtone vor deveni și mai populare.”

Fiecare #DIGITALAMBASSADOR a primit o piesă vestimentară și un accesoriu cadou din partea designerilor #DININIMĂ, până la finele anului misiunea lor fiind de a participa la toate evenimentele tematice și de a le promova pe canalele proprii (Facebook, Instagram, etc.).

„Moldova Fashion Days” este un eveniment bianual de promovare a industriei fashion din Republica Moldova. Motto-ul principal al show-ului este „See Now, Buy Now”, prin care consumatorii sunt îndemnați să cumpere articole vestimentare imediat după ce au fost prezentate pe podium. Scopul MFD este de a familiariza consumatorii cu tinerele talente din domeniul modei, brand-urile fashion locale și de a stimula vânzările în sectorul respectiv.

 

zvr
Cum ți s-a părut articolul?
zvr
Cum ți s-a părut articolul?