Distribuie prietenilor:

Stresul-cea mai mare provocare pentru societate. Cum îi putem face față (Foto)

Stresul-cea mai mare provocare pentru societate. Cum îi putem face față (Foto)
Distribuie prietenilor:

Voi cum faceţi faţă stresului?

Stresul este, ocazional, un instrument bun pentru a te stimula să acţionezi și să reacţionezi în diverse momente ale vieţii sau, pur şi simplu, pentru a-ți prilejui momente de pauză şi de concentrare. Dar în cantităţi extinse poate fi dăunător.

Stresul, alături de depresie, reprezintă două dintre problemele stringente ale secolului XXI. Ca o confirmare a acestei situaţii, Organizaţia Mondială a Sănătăţii a numit ziua de 1 noiembrie drept Ziua Mondială a Stresului, iar Google îşi schimbă anual logo-ul în această zi, pentru a marca importanţa prevenirii acestei tulburări. Povara depresiei și a altor condiții deteriorate de sănătate mintală este în creștere la nivel global. O rezoluție a Adunării Mondiale a Sănătății adoptată în mai 2013 a solicitat un răspuns complet și coordonat la tulburările mintale, la nivelul fiecărei țări.

În Europa, mai mult de 40 milioane de oameni sunt afectaţi de stresul datorat locului de muncă (stres profesional), acesta fiind clasat pe locul 2 în ierarhia problemelor de sănătate. Iar, la nivel global, peste 300 de milioane de persoane de toate vârstele suferă de depresie.

Femeile sunt mai afectate de stres decât bărbaţii

Dar ce este stresul? Stresul este o stare de alertă, o reacţie naturală ce răspunde punctual unei stări de pericol.

În faţa unui eveniment stresant, creierul nostru poate declanşa 3 reflexe de supraviețuire: Fugă, Luptă sau Îngheț. În realitate, corpul nostru este minunat de bine conceput și reacțiile noastre naturale nu sunt rezultatul hazardului. A înțelege bine influența stării de stres înseamnă deja a o stăpâni.

1. Antrenaţi-vă creierul pentru a inova, planifica și diversifica. O situație de urgență? O schimbare de ultim moment? Respirați adânc, plimbați-vă puțin, apoi luați o foaie de hârtie albă. Simplul fapt de a plănui și detalia etapele necesare atingerii obiectivului va solicita cortexul prefrontal şi va întrerupe starea de urgenţă care vă implică într-o spirală descendentă.

2. În alte cazuri, pentru a ne antrena creierul să întrerupă automatismele, uneori trebuie doar să ne schimbăm obiceiurile! Putem alege o nouă cale, putem să alternăm mijloacele de transport și astfel să ne menținem trează curiozitatea.

3. O situație neplăcută? Priviţi lucrurile dintr-un unghi diferit și încercaţi să vă perfecționaţi percepția asupra mediului înconjurător! Capacitatea de adaptare și inovația personală sunt cheile gestionării stresului, dar aceste calităţi nu sunt înnăscute: le putem dezvolta printr-o gimnastică a creierului în fiecare zi.

Pe lângă un stil de viaţă echilibrat, în lupta cu stresul s-au impus şi metode precum acupunctura, fitoterapia sau/și homeopatia.

Homeopatia ajută organismul să înfrunte mai bine pe termen scurt, situaţiile stresante. Dar, de asemenea, este un tratament de fond care contribuie la restabilirea echilibrului nervos.

Homeopatia este o metoda terapeutică valoroasă, de primă intenţie, cu efecte clare şi excelente, dovedite prin nenumărate studii ştiinţifice, care trebuie aplicată de către orice medic în beneficiul pacienţilor săi. În Franța, 77% dintre pacienţi au încredere în medicamentele homeopatice (vs. 68% care sunt pro antibiotice sau antidepresive).

Practicaţi orice fel de sport, citiţi, faceţi mişcare, profitaţi de timpul liber petrecut în compania celor dragi, ascultaţi muzică pentru a înlătura stresul!

Antrenament plăcut!

 

Text de pe Pagina de Psihologie

ULTIMELE