Distribuie prietenilor:

Trucuri care te ajută să scapi de anxietate și atacurile de panică (Foto)

Trucuri care te ajută să scapi de anxietate și atacurile de panică (Foto)
Distribuie prietenilor:

Dacă sunteți într-o permanentă luptă cu stările de stres și anxietate, ai aici câteva trucuri care îți sunt la îndemână în astfel de cazuri. Respirația profundă sau jocul cu mingea anti-stres sunt doar câteva dintre acestea. 

Spălaţi-vă faţa cu apă rece

Deşi ar putea părea ciudat, spălatul feţei cu apă rece poate ajuta la oprirea unui atac de panică. „Cercetările sugerează că ritmul inimii încetineşte cu 10 până la 25 de procente când faţa noastră intră în contact cu apa rece“, spune Dr. Danielle Forshee.

Îndreptaţi-vă atenţia asupra corpului

Dacă aveţi un atac de panică, vă puteţi reveni aducându-vă atenţia pe propriul corp. „Începeţi să vă concentraţi pe fiecare parte a corplui, de la degetele de la picioare şi până la cap, şi pe respiraţie“, spune Mary Beth Cooper, care recomandă îndepărtarea de gândurile care produc nelinişte.

Încercaţi respiraţia diafragmatică

Este util să respiraţi adânc pentru a vă linişti în timpul unui atac de panică. „Forţându-vă să respiraţi prin diafragmă vă înşelaţi creierul că sunteţi într-o stare relaxată“, spune dr. Forshee. „Când suferiţi un atac de panică, creierul dvs. creează aceste simptome fiziologice, deoarece crede că aveţi nevoie de protecţie.“

Retrage-te într-un joc

Când vă confruntaţi cu un atac de panică, ultimul lucru la care vă puteţi gândi este jocul de pe telefon. Este un mod la îndemână pentru a vă distrage atenţia de la gândurile care vă îngrozesc.

Jucaţi-vă cu o minge anti-stres

Dacă sunteţi predispus la atacuri de anxietate, o minge anti-stres ar putea ajuta la menţinerea mâinilor ocupate atunci când simţiţi că panica este în creştere. Dr. Masand explică faptul că „păstrarea mâinilor ocupate vă poate ajuta să vă conectaţi la momentul prezent şi, de asemenea, acţionează ca un eliberator de stres“.

Provocaţi-vă gândurile negative

Un lucru uşor de spus, dar destul de greu de făcut atunci când sunteţi în mijlocul unui atac de panică. Dar cu cât mai des puteţi practica înlocuirea gândurilor negative, cu atât mai uşor va deveni. Puneţi-vă câteva întrebări „O modalitate de a vă reduce anxietatea este lupta împotriva acestor gânduri. Data viitoare când vă simţiţi neliniştiţi întrebaţi-vă: Există vreun motiv pentru care mă simt neliniştit? Exagerez problema? Există ceva ce pot face pentru a o rezolva?“. Amintiţi-vă că anxietatea şi panica pot fi depăşite pe cont propriu.

Sursa foto: sfatulmedicului.ro

 

Sursa

zvr
Cum ți s-a părut articolul?
zvr
Cum ți s-a părut articolul?