Distribuie prietenilor:

Tudor Plăcintă, fondator Școala Google Adwords: „Creștem specialiști care să se integreze ușor în companii și agenții” (Foto)

Tudor Plăcintă, fondator Școala Google Adwords: „Creștem specialiști care să se integreze ușor în companii și agenții” (Foto)
Distribuie prietenilor:

 În ultimii ani, termenii de Google Ads, reclamă display, bannere, optimizare nu ne mai sunt străini. Fiecare director de marketing își dorește ca serviciile/produsele lui să fie cât mai prezente în mediile de promovare. Tudor Plăcintă este printre primii specialiști în Google Ads din Republica Moldova care și-a materializat cunoștințele  în Școala Google Adwords. Dacă ești interesat de marketing, vrei să știi cum poți seta campanii Google Ads  și să obții rezultatele scontate sau chiar să-ți duci cunoștințele la un nou nivel, atunci acest articol este pentru tine. 

Cum ai explica termenul de Google Ads?

Google Ads este un tip de reclamă în mediul online, care face ca site-ul tău să apară în motorul de căutare atunci când utilizatorii îți caută produsul sau serviciul tău cît și acele banere care îți apar pe diferite site-uri în moment ce navighezi deoarece ai fost targetată în baza anumitor interese pe care le ai.

 Conceptul Școlii Google Adwords

Școala Google Adwords are la bază mai multe scopuri, unul dintre acesta este de a educa persoanele care fac campanii de promovare Google dar o fac cu greșeli, deoarece persoanele care fac campanii de promovare Google dar o fac cu greșeli. În acest moment, noi ne împărțim experiența noastră, pe care o avem în setarea reclamelor Google, și venim în ajutorul companiilor și-i învățăm cum să optimizeze costurile. O altă direcție a Școlii este creearea de specialiști noi, întrucât este o insuficiență pe piață de specialiști Google Ads, iar  noi, prin cursuri încercăm să creștem  specialiști care să se integreze mai ușor în agenții, în companii.

Organizezi cursuri ample, cât și traininguri. Pentru cine sunt dedicate aceste cursuri?

Cursurile sunt pentru mai multe categorii de public, începând de la studenți, freelanceri și până la manageri de companii care deja administrează campanii Google Ad și terminând cu directori de marketing sau de companie. Dacă vorbim de tinerii antreprenori care fac totul în companie, în urma absolvirii cursului, vor putea administra singuri reclamele Google Ads, fără a achita unei agenții sau unui specialist.

Ce abilități va obține un participant în urma participării la un curs al Școlii Google Adwords?

  • La nivelul începător participantul va dobândi informația de bază despre Google Ads, cum funcționează, algoritmii de lucru ai reclamelor și, nemijlocit, lucrul practic de setare a reclamelor, plecând acasă cu o campanie bine setată. (Curs disponibil din 4 decembrie)
  • La nivelul intermediar va avea abilități de a seta campanii ceva mai avansate, pe diferite direcții de promovare ca bannere, display, Youtube. (Curs disponibil din 21 ianuarie)
  • În urma cursurilor avansat, participanții  vor obține cunoștințe ample de optimizare și de a duce campanii Google Ads la un alt nivel. (Curs disponibil din 18 februarie)

Cum ar contribui o campanie Google Ads la creșterea afacerii?

Companii din toată lumea folosesc  Google Ads. Dacă ai căutat un hotel sau o locație, îți apare Booking-ul, al cărui reclamă te  va urmări mult timp. Chiar dacă toți știu de Booking, ei continuă să ruleze reclame, ceea ce denotă că este un canal important de promovare. Există doi mari giganți de care trebuie să ții cont atunci când vrei să te promovezi: Facebook și Google. , Multe companii știu  că 70-80% din clienți sunt aduși prin Google. În momentul în care campania de rulare a publicității se oprește, ei simt asta după numărul de apeluri primite, după vizite, după numărul de vânzări care se face, astfel imediat suntem sunați și întrebați ce s-a întîmplat.

Care ar fi pașii principali pentru un începător care vrea să facă o campanie Google Ads?

Un pas foarte important este studierea teoriei pe care o oferă Google. Nerespectarea acestei prime condiții, face ca campaniile Google ads să fie setate greșit, să cheltuie mult buget și să nu aducă rezultat. Cu un bagaj de cunoștințe deja, partea practică devine mult mai simplă.

 Care ar fi bugetul minim/maxim pentru o campanie Google?

Dacă vorbim de bugete este ceva mai complicat. Depinde de domeniu de business, de nișă, deoarece există domenii de business în care poți să te promovezi cu 20-30 euro pe lună și altele în care să ai nevoie de 7-10 mii euro. Totul se rezumă la bugetul pe care și-l poate permite compania, majoritatea se orientează la 500-1000 euro.Dacă să ne aprofundăm un pic, bugetele pot fi calculate după mai mulți indicatori.

Cât timp ar trebui să ruleze o campanie ca rezultatele să fie vizibile?

Am avut clienți care au simțit rezultatele de la startarea campaniei de promovare. Ca acestea să fie mai eficiente și să aducă rezultate din ce în ce mai mari este nevoie de minim 3 luni de rulare continuă, prin care se fac diverse optimizări.

Cât de disponibile sunt companiile ca să angajeze o persoană responsabilă de Google Ads?

Având în vedere că tot mai mulți specialiști din domeniile în care poți lucra part time sau care preferă să lucreze de la distanță, atunci tot mai mqulte companii renunță la a angaja pe cineva în oficiu. Bineînțeles, că există și companii mari care cheltuie și bugete mari și sunt obligați să aibă 1-2 specialiști angajați. Un specialist bun ca să-l ții în companie este costisitor, de aceea apelează la agenții cărora le achită lunar, iar ei se ocupă de mentenanța și administrarea campaniilor ads.

Cum vom face o campanie de promovare pe un produs care nu este căutat pe Google?

Răspuns: Este o adevărată provocare! Pentru asemenea produse sau servicii este greu să-i găsești publicul lui țintă, mai ales când el nu este căutat. Încercăm să aducem trafic spre website, să generăm clienți prin alte  modalități de care dispune Google: bannere, remarketing.

3 motive pentru care să vii la Școala Google Adwords:

Lucrul practic. Avem și teme pentru acasă, prin care după terminarea cursului tu ai deja o campanie setată la care venim și noi cu optimizări și sugestii.

Experiența noastră. Ceea ce lucrează și ce nu în campaniile Google Ads.

Comunitatea și grupul în care tu ești. În grupurile de lucru apar diverse întrebări la care poți primi răspunsuri, aflând o mulțime de idei și informații utile pentru care ai pierde câteva ore de căutări pe Google.

 

zvr
Cum ți s-a părut articolul?
zvr
Cum ți s-a părut articolul?