În Noiembrie este sărbătorită luna mondială a veganilor, iar cu această ocazie, am hotărât să aflăm care este poziția influencerilor de la noi vis-a-vis de acest regim alimentar.

Nicoleta Bezer, influencer (@bezernicoleta): Desigur că susțin această cultură alimentară și admir oamenii care au puterea și curajul să o adopte. Cu toate că veganismul e foarte benefic, fiind bazat pe mâncare vie, oamenii trebuie să aibă grijă de meniul lor ca să nu lipsească anumite substanțe nutritive necesare organismului. Foarte des, se întâmplă să am zile în care mănânc doar vegan și mă simt extrem de bine, fiindcă îmi oferă multă energie și dispozitie bună.


Maggy Platon, influencer (@maggy.platon): Încurajez foarte mult regimul alimentar vegan, pentru că și eu de 7 ani nu mai consum carne, dar sunt pescatarian ceea ce înseamnă că consum doar pește. Observ tot mai multe persoane care sunt influențate de stilul de viață vegan, ceea ce mă bucură enorm.



Sabina Rusnac, food blogger (@rusnacsabinablog):
În calitate de food blogger, consider că un regim vegan poate fi sănatos dacă este urmat sub îndrumarea unui nutritionist și dacă este suplimentat periodic. Chiar dacă alimentele de origine vegetală ne aduc numeroase beneficii organismului, există anumite substanțe usor asimilabile anume din surse animale. Atunci când gătesc pentru mine și familia mea, încerc să adaug în farfurie cât mai multe legume, boboase și cereale, asociate echilibrat cu cărniță, ouă, pește. Îmi place regula 50/25/25. Adică, împarți vizual farfuria în 4 părți egale: jumătate o umpli cu legume proaspete sau gătite, iar celelalte două sferturi le umpli cu proteină (pește, ouă, boboase etc.) și, respectiv, o sursă de amidon (cereale, crupe etc.). Un strop de grăsime onorează mâncarea! Rețete vegane (de post) delicioase, pot fi găsite aici: https://bobulverde.eu/retete/vegan/


Oxana Poghiba, influencer (oxana_poghiba):
Nu sunt vegană, însă de câțiva ani am început să mă interesez de acest regim alimentar. Admir enorm oamenii care reușesc să își adapteze modul de viață, la unul vegan și să se conducă de niște reguli stricte ale acestuia. Consider că dorința de a deveni vegan, vine din interior, din dragostea pentru animale sau pentru a-ți îmbunătăți starea sănătății, fiindcă mulți oameni sunt nevoiți să adere la un asemenea regim, din cauza unor maladii.  Pe de altă parte, veganismul, a devenit un trend pe social media, iar unele persoane, doar pentru a prinde popularitate, devin vegani. Acest lucru nu-l încurajez, chiar dacă inițiativă de a promova un asemenea mod de viață pare a fi una benefică. 

Părerea specialistului:

Violeta Bobîri, consultant nutriționist (@dolce_snack):
Când este vorba de veganism, ne imaginam îndată – eliminare produselor din carne din regimul zilnic. Veganismul, însă este o dietă sau un stil de viață care exclude consumarea produselor de origine animală, dar nu și produsele precum lactatele oule și mierea. Sunt multe păreri pro și contra. Cei care se dezic de carne, cel mai des, sunt persoanele cărora le este milă de animale și au o atitudine aparte față de aceste ființe.Părerea mea este că în totul trebuie să fie un echilibru! Carnea e o sursă principală de proteină, care nu poate fi înlocuită cu proteina produselor vegetale. Conține multe substanțe nutritive care sunt absolut necesaresare pentru buna funcționare întregului sistem oranismului uman. Sunt citeva substanțe care se găsesc doar în carne, peşte şi ouă (nu în plante) cum ar fi Vitamina B 12 , D 3 și aminoacizi esențiali, importanți  pentru sistemul imunitar, muscular, cardiovascular și nu numai . Putem organiza o dată la o anumită perioadă de timp un detox, unde putem exclude total proteina animală din regimul alimentar și sa consumam doar produse vegetale, dar asta ar trebui să fie pentru o perioadă scurtă după care să revenim la regimul normal. După cum mai spuneam: “Nu alege totul sau nimic, alege puțin și de toate!”

Lasă un comentariu