Republica Moldova are un potențial semnificativ de a completa oferta „ecologică” globală. Acesta este mesajul proiectului aniversar „ECO Moldova”, lansat de Agenția de Investiții cu ocazia împlinirii primului an de activitate. Inițiativa presupune instalarea unor standuri cu diverse produse ecologice autohtone în cadrul a 32 de misiuni diplomatice ale țării noastre din străinătate, dar și în sediie partenerilor și organizațiilor internaționale.
Proiectul este un exemplu relevant al eforturilor constante ale instituției de a susține sectoarele cu potențial de generare de exporturi cu valoare adăugată și de atragere a investițiilor, dar și de a diversifica produsele moldovenești destinate exporturilor cum ar fi agricultura organică, care pot genera venituri substanțiale.

Rodica Verbeniuc, Director General, Agenția de Investiții: „Proiectul aniversar „ECO Moldova”este un exemplu relevant pentru „doing things” și pentru susținerea sectoarelor cu potențial de generare de exporturi cu valoare adăugată și atragere de capital străin. Misiunea acestuia este de a promova Republica Moldova drept o piață emergentă cu potențial de a completa oferta „ecologică” globală, de a facilita accesul producătorilor de produse ecologice pe piețele externe, dar și de a atragere a investițiilor în agricultura bio – un segment important pentru dezvoltarea economiei naționale.”

Standurile vor conține produse alimentare care utilizează materia primă ecologică sau sunt în conversie (din produse agroalimentare procesate găsim – fructe și legume uscate, ceaiuri, conserve), miere, nuci, uleiuri presate la rece, vinuri, produse cosmetice, etc. – toate selectate riguros, conform unui regulament elaborat de către Agenția de Investiții în colaborare cu membrii unui grup de lucru creat din reprezentanții MAEIE, MEI, asociațiile de profil MOVCA și ONVV.

Alexei Micu, director executiv, Asociația Patronală „Alianța Lanțului Valoric în Agricultura Ecologică din Moldova”
(MOVCA): „Nu este deja un secret, că piața mondială ecologică este în creștere, însumând aproximativ 82 miliarde de dolari. Cel mai important jucător în această piață este Europa, iar noi, cu suportul Agenției de Investiții, am participat în acest an la o expoziție specializată din Germania. Am reușit să obținem peste 250 de contacte și am semnat și am făcut și livrări de peste 10 milioane de euro. Aceste succese se datorează și standului expozițional cu brandul de țară, care ajută ca mesajele să aibă o continuitate. Proiectul „ECO Moldova” este un proiect pilot care își propune să spargă gheața, tiparele și să vindem un produs cu valoare adăugată mai mare. Este o provocare și pentru noi, dar suntem deschiși pentru orice fel de provocări, mai ales când este una împreună cu Agenția de Investiții.”

Responsabilii din cadrul misiunilor diplomatice vor avea sarcina să actualizeze „oferta” ecologică a țării noastre anual. Fiind mobile, aceste standuri vor putea fi expuse drept instrument adiținal de promovare în cadrul diverselor evenimente de afaceri (Forumuri, sesiuni de B2B, mese rotunde, sa) dar și în cadrul expozițiilor și târgurilor relevante pentru țara noastră, care se vor desfășura peste hotarele țării.

Agenția de Investiții a susținut producătorii agricoli autohtoni și a promovat imaginea de țară primitoare și bucuroasă de oaspeți. În perioada sărbătorilor de iarnă, Agenția de Investiții a oferit spre distribuție un milion de mere cu brandul de țară Pomul Vieții.

Lasă un comentariu