Acum că Maratonul Internațional Chișinău a luat sfîrșit, poți începe să te pregătești pentru următorul. 

Avantajele alergatului nu sunt un secret pentru nimeni. Este bine cunoscut că includ beneficii atît fizice cît și psihice. Prin urmare, acestea îmbunătățesc capacitatea cardiacă, au efecte benefice asupra crierului, duc la pierdere în greutate, îmbunătățesc starea de spirit prin eliminare stresului, îmbunătățesc calitatea somnului. Mai mult, duc pînă și la creșterea încrederii în forțele proprii. 

Deși nu e un proces ușor, aceste 8 sfaturi practice te vor ajuta să treci de bariera începutului. 

  1. Fii realist. Setează-ți un scop dar nu uita să îi dai răbdare organismului de a se obișnui cu noua provocare. Cel mai probabil chiar dacă ești pregătit(ă) moral, condiția ta fizică mai are nevoie de timp.
  2. Timpul recomandat de alergat este între 20-30 minute. Majoritatea planurilor de alergat conțin un interval alergat/mers. De regulă, 30 secunde de alergat sunt urmate de 90 secunde mers, continuînd cu 60 secunde de alergat. Cu toate acestea, pentru început e suficient daca alergi pînă îți auzi respirația, apoi continui să mergi pînă îți prinzi respirația din nou, pentru un total de 20 minute. 
  3. Continuă. Studiile arată că ai nevoie de 21 de zile pentru a forma o deprindere. Setează-ți un scop de lungă durată pentru a fi motivat cel puțin în primele zile, cînd gîndurile de a renunța sunt cele mai puternice. Notează-ți în agendă zilele cînd vei alerga. Pentru început, 3 zile pe săptămînă sunt suficiente. 
  4. Investește într-o pereche bună de adidași. La propriu vorbind, ei sunt cei ce îți oferă confortul pe tot parcursul alergatului. 
  5. Pune mai mult accent pe alimentație sănătoasă care te va aproviziona cu energie. Cîteva alimente recomandate sunt: banane, cereale, unt de arahide, broccoli, iaurt fără arome, ciocolată neagră etc. 
  6. Hidratează-te. Nu doar în timpul alergatului, dar pe tot parcursul zilei. Daca nu poți bea consumul recomandat zilnic a cel puțin 2l de apă, începe prin a bea atunci cînd simți sete. Apa trebuie să fie la temperatura camerei, și stărui-te să aștepți 30-60 minute pînă la următorul pahar cu apă. 
  7. Încearcă să-ți descarci o aplicație pe telefon. De exemplu, Aaptiv are mai mult de 2500 programe de exerciții în diverse categorii, cu playlist-uri ajustate pentru fiecare, oportunitatea de a-ți urmări progresul, posibilitatea de a salva programele de exerciții, de a le asculta ulterior offline etc.
  8. Nu abuza de organismul tău și ia-ți o zi de recuperare daca te simți slăbit(ă).


    În dependență de unde trăiești, poți alege între Parcul: Valea Morilor, Dendrariu, Valea Trandafirilor, La Izvor sau pădurea între sectoarele Rîșcani- Ciocana, Buiucani- Sculeni, Rîșcani- Poșta Veche pentru a avea o experiență cît mai plăcută.

 

Lasă un comentariu